Neděle, 20. srpen 2017. Svátek má Bernard

Spotřebitelský ombudsman

Velikost textu

Spotřebitelský ombudsman

Spotřebitelský ombudsman není nový úředník či další úřad. Spotřebitelský ombudsman je označení pro systém, který za pomoci kontaktních míst na živnostenských úřadech a jejich spolupráce s nevládními neziskovými organizacemi umožní především seniorům efektivně, rychle a bezplatně se domoci spotřebitelských práv.
Spotřebitelský ombudsman je zaveden za účelem okamžitého řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem v případě tzv. předváděcích akcí. Na nich je v řadě případů prodáváno zboží nebo jsou nabízeny služby za použití tzv. nekalých obchodních praktik.
Spotřebitelům je nuceno ke koupi zboží, které ve skutečnosti nepotřebují. V mnohých případech se navíc jedná o zboží značně předražené.
Spotřebitel se díky nově zaváděnému systému bude moci zdarma obrátit na některý ze živnostenských úřadů, kde s ním bude vyplněn jednoduchý vstupní formulář, kterým založí případ, jenž bude dále zpracován místně nejbližší nevládní neziskovou organizací. Tato organizace potom bude radit, resp. zastupovat spotřebitele.

Pokud se spotřebitel rozhodne obrátit se na nevládní neziskovou organizaci přímo sám, jsou mu zde k dispozici kontakty na takové organizace, která se zabývají ochranou spotřebitele. Spotřebitelé mohou případně využít publikovaných vzorů.
Rozhodne-li se občan dále věc vyřizovat sám, může postupovat podle informací uvedených na webových stránkách: http://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/spotrebitelsky-ombudsman/  kde jsou umístěny formuláře příslušných podání a kontakty na spotřebitelské organizace a jejich poradny.

V Brně se lze obrátit na spotřebitelskou poradnu:
Sdružení obrany spotřebitelů - Asociace
Mečová 5, 602 00, Brno
Otevírací doba: pondělí - čtvrtek 14-17 hodin
tel: 542 210 778, info MOCHR asociace-sos MOCHR2 cz
www.asociace-sos.cz

Věříme, že takto nastavený systém bude účinným nástrojem pro ochranu spotřebitele v boji proti nekalým obchodním praktikám, respektive záchrannou sítí, jež spotřebiteli umožní efektivní a bezplatnou ochranu jeho práv porušených nepoctivými obchodníky v průběhu tzv. předváděcích akcí.

Nicméně i přes uvedené doporučujeme všem spotřebitelům se předváděcích prodejních akcí raději neúčastnit, zboží či služby nekupovat ani u tzv. podomních či pouličních prodejců a volit raději jistější formy nákupu zboží či služby např. v kamenných provozovnách, kde má spotřebitel dostatek času si zboží prohlédnout, nechat si zboží předvést, případně porovnat jeho cenu a kvalitu v jiných provozovnách a má zde také lepší možnost zboží i reklamovat. Rozhodně v každém případě zboží nenakupovat pod jakýmkoliv časovým či finančním nátlakem.

kd.jpg

MOBILNÍ ROZHLAS

Informace o službě

NENECHTE SI UJÍT

27. srpen 2017
Farní pouť do Tuřan více
2. září 2017
Podzimní noc
3. září 2017
Loučíme se s prázdninami
3. září 2017
Obecní svátek Bedřichovice

MĚSTSKÁ KNIHOVNA

top_in_knihovna.jpg

ODKAZY

 Gymnázium a ZUŠ Šlapanice
esf.jpg
Certifikáty a oceněníFamily point
 Rod. pasy LOGO 2.jpg
Senior pas LOGO 2.jpg
HC Kometa BrnoPortál jižní Moravy
MoravaNapoleonska.jpg 
Celé Česko čte dětem
 
 

AKTUALITY NA EMAIL



 


Informace o použití

Čas poslední aktualizace: 18.08.2017 000 14:04       Oficiální stránky © 2011       webdesign: Origine

Verze Klasická | Mobilní