Počty útoků na klienty bank rapidně rostou

03. 08. 2021 /

Pandemická situace a s ní spojený přesun lidí do online světa vytvořily ideální podmínky pro hackery a online podvodníky. 

Z dat České bankovní asociace (ČBA) získaných od jejích členských bank vyplývá, že útoky na klienty bank, kteří z pohledu kybernetické bezpečnosti představují „zranitelný“ článek, rapidně narůstají. Již nyní v červnu dorovnal počet phishingových útoků loňský rok, počet vishingových útoků, kdy se útočníci během telefonického hovoru například vydávají za bankéře či policisty, se dokonce šestinásobně zvýšil. A vyvíjejí se i metody útočníků. Bohužel kvůli nízké informovanosti veřejnosti se ne všem útokům daří systémově zabránit. To je mj. důvodem, proč bankovní asociace spojila síly s Policií ČR a společností ESET a spouští osvětovou „Kyberkampaň“. 

ČBA, Policie ČR a ESET proto spouští „Kyberkampaň“. Kyberkampaň_ informační letáček_vishing (PDF 919.3 kB) a Kyberkampaň_ informační letáček_phising (PDF 3.96 MB)

Počty útoků na klienty bank rapidně rostou. 

Zdroj: ESET

Není to jen o phishingu a vishingu, na webu Kybertest.cz najdete více o dalších častých metodách útočníků!