Poplatek za komunální odpad
Od 1. ledna 2022 má vlastník nemovitosti podle Obecně závazné vyhlášky č. 2/2021 povinnost hradit poplatek za vývoz objednané kapacity nádoby na komunální odpad.
Plátcem poplatku je společenství vlastníků jednotek (pokud pro dům vzniklo) nebo vlastník nemovitosti v ostatních případech.
Co je potřeba zařídit?
- Vlastnit nádobu na komunální odpad (popelnici či kontejner) o velikosti (objemu), kterou pro nemovitost potřebujete.
- Poté se písemně zaregistrovat.
- Vyzvednout nálepku na podatelně MěÚ Šlapanice, kterou označí zaregistrovanou nádobu s daným objemem určenou ke svozu komunálního odpadu (objem psaný na nálepce musí odpovídat velikosti nádoby).
- Na začátku roku 2023 obdržíte platební předpis.
- Do konce března 2023 zaplatit poplatek za rok 2022.
- Po zaplacení předpisu v roce 2023 si vyzvednout novou nálepku na popelnici do konce března 2023. STARĚ ORANŽOVÉ NÁLEPKY BUDOU PLATIT POUZE DO 31. března 2023.
Jak se zaregistrovat?
Přejděte k informacím o Registraci ke svozu komunálního odpadu.
Nejčasteji kladené otázky
Jaká je výše poplatku?
Výše poplatku je 0,40 Kč za každý litr kapacity nádoby a svoz na kalendářní rok.
Kdy proběhne první platba?
První platba podle nové Obecně závazné vyhlášky č. 2/2021 pro rok 2022 proběhne až po obdržení platebního předpisu nejpozději do 31. března 2023.
Jak poplatek uhradit?
Poplatky lze uhradit:
- Převodem na účet 19-23122641/0100 (náležitosti platby viz předpis)
- Hotově nebo kartou na pokladně:
- MěÚ Šlapanice, Masarykovo náměstí 100/7, Šlapanice
- MěÚ Šlapanice, Opuštěná 9/2, Brno
Mohu si nechat plechovou popelnici?
Ano, stačí ji jen označit příslušnou nálepkou.